Lyckad påskhelg

Helgen blev riktigt lyckad faktiskt, förutom lite vaktid på natten (Edla har så svårt att sova när vi är borta) och lite klös mellan barnen, men det hör ju som till...
Vi grillade och åkte skoter, något som Edla älskade så vi skjutsade henne typ hela tiden. Direkt någon av dom andra som var med ens tittade på sin skoter var det "Åka SKOTER" från henne. Inte mig emot, det var riktigt mysigt. Det gick inte så fort, men ändå.

Egentligen hade vi tänkt åka hem igår men vi åkte hem redan i söndags, eftersom Edla sov så dåligt på nätterna och då sover man ju inte direkt bra själv heller.
Det var jätteskönt att komma hem igen. Borta bra men hemma bäst, och det stämmer verkligen. Vi sov hela natten hela högen (tom. jag, med min pyttelilla gravidblåsa!).

Igår kväll hittade jag åt flodhästtyget som jag har haft borta (eller... jag hade pulat in det längst in, längst bak och längst ner i ett skåp... fråga inte varför) och Edla blev störtkär, så hon fick en ny tunika/klänning i det. Jag gjorde om mönstret från påsktunikan liite grand, gjorde den lite längre och mindre vid längst ner. Fast det märks inte så mycket, men jag blev mera nöjd med den än påsktunikan med tanke på passformen.
Jag gissar att hon kommer få en hel del sådana tunikor/klänningar till i sommar för dom är superroliga att sy, går hur fort som helst. Frågan är bara om hon verkligen behöver alla kläder som jag syr upp. Förmodligen inte.
Dessutom har jag gjort ett byte, pocketblöjor mot barbapappakläder (Eller jag sålde blöjorna till en tjej och köpte barbapappakläderna av en annan tjej för pengarna....) så jag vet snart inte hur jag ska motivera alla kläder. Snart är det väl dags att beställa nya kanintygerna också, frågan är hur jag motiverar det för gubben? Det är ju han som håller i plånboken för tillfället, för min stämpling har ju inte kommit igång än...


Kommentarer
Postat av: Linda

Men va söt hon blev :)

2009-04-14 @ 16:15:23
URL: http://lindaru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0