Nyföding och bytardag!

Sydde klart en omlottbody igår med tillhörande mössa. Tyvärr blev inte bodyn som jag hade tänkt mig, den blev lite sned i sömmarna... Ritade upp mönstret på frihand så det fick justeras eftersom jag sydde men det blev i alla fall inte riktigt bra.
Tyvärr har jag inte kvar av tyget heller så att det räcker till en ny body, hade exakt så det räckte till en, men jag antar att jag har tyg så jag hinner nog sy massor av bodys om jag vill och orkar.

Idag = bytardag = Rebeckas lycka gjord!
Jag och mamma gick ner i ganska bra tid, vi var dock goda tvåor i kön :)
Hade ju planerat att köpa lite uteleksaker till Edla men jag tycker det fanns lite sånt. Hittade dock en förpacknng med tre sandleksaker, Nalle Puh-figurer såklart! Hittade även 2 Nalle Puh-böcker, hon älskar ju Puh så det var inget att fundera på. En annan leksak hon fick var ett gosedjur, en elefant som ser typ helt ny ut för en tia, så då känns det inte som att det gör så mycket att hon egentligen inte behöver fler gosedjur...

Var ute efter ett babygym och jag hittade ett superfint mjukt som jag högg direkt (eller, mamma hittade det och jag högg det). Hittade två täcken till spjälsäng, superbra att ha som extra då det går magsjuka eller sånt mindre mysigt.
Det blidde en sovpåse också med Nalle Puh på, tänkt till bebis såklart och sedan blidde det lite kläder, typ nattlinne och strumpor. en jättefin solhatt och så fick gumman badskor av mormor.

Så, nu är allt upptvättat och hänger på tork. Allt jag köpte idag gick på 345 kr, och då har jag inte räknat upp allt här för då är det ingen som orkar läsa...

Har gjort glass ikväll så jag väntar på att den ska frysa så jag får gotta mig i den :)
Superenkelt och multum mycket godare än den man köper i affären!

4 portioner: (eller det blir en halv 2-liters glassförpackning)

3 äggulor
3 msk florsocker
3 tsk vaniljsocker
3 dl vispgrädde

Vispa äggulor och florsocker posöst.
Vispa grädden, blanda sedan ner vaniljsockret.
Blanda ihop smetarna med varandra, häll ned i en form (jag använder en urdiskad glassförpackning) och låt stå i frysen i typ 4 timmar.

Har även gjort mera fislimpa, som står i ugnen nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0