PANIK!

Har panik, mer eller mindre hysterisk panik.
Måste fixa babyskydd och lite andra diverse grejer. Visserligen har vi ju kvar typ babygym (men jag vill ju ha ett sånt där fint..) men jag är ju shopoholic nr 1 när det gäller sådana saker... Det duger inte riktigt med vad som helst heller.
Babysitter ska vi också köpa, men det räcker ju om vi införskaffar under sommaren.
Men BABYSKYDD med bas, det vill jag ha pronto... typ.
Och så har jag sett världens smartaste lösning för samsovning om man vill att barnet ändå ska sova i "egen" säng. Men vi får väl se vad det blir. Får prioritera och väga noga... speciellt eftersom jag tjänar som halvdåligt medans jag väntar på beslut från a-kassan.
Skickade in diverse arbetsgivarintyg idag, så jag hoppas beslutet kommer snart så att jag slipper den här klumpen i magen. Framförallt hoppas jag att jag får någon ersättning över huvud taget, så att jag vet om jag har några hundra eller noll att leva på varje månad liksom...

En uppslitande insikt igår - mitt oreanga kanintyg = slut. nästan. Det räcker kanske till någon lite ficka här och där... blev riktigt besviken för jag trodde att det i alla fall skulle räcka till ett par bebisbyxor men icke.
Förbaskat att tyget faktiskt ska ta slut någon gång... Men jag ska sy en supersöt tunika till gumman i det lila kanintyget.

Ursch, jag läser ju själv att jag låter som värsta insnöade sy/shopoholic, men det är jag verkligen inte. Använder syandet som "terapi"´och avslappning för det mesta och shoppandet... ja, vem gillar inte att shoppa?

Kommentarer
Postat av: mia

det är super-praktiskt med babyskydd m. bas, rekomenderar det VARMT! :D

2009-04-21 @ 09:19:55
URL: http://porslind0cka.bloggspace.se
Postat av: Linda

finns en jättebra bilbarnstol från akta graco som är från 0-4 år. babyskyddet kan du lyfta ut å både bära eller dra på hjul :) den kosta visserligen 3500 men om du har bilen försäkrad i folksam får du den billigare om du beställer genom de :)

2009-04-21 @ 15:30:37
URL: http://lindaru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0