Påsken

jaha, skärtorsdag idag... Edla sov hela natten, hör och häpna... och jag låg på soffan och slumrade till och från :p men riktigt skönt var det!
Edla har "kommit på" att hon BARA vill ha ROSA OVERALLEN som är en strl för liten... så det blev världens protester i morse för hon fick inte ta den till dagis, men hon vägrade i sten att ta på sig dyra Didrikson-overallen.... okej, hon är bara två år och det går ju faktiskt tvinga ner henne i overallen, men då är hela dagen förstörd... så jag kompromissade och till slut fick hon ta sina röda täckbyxor och den rosa jackan. DÅ blev damen i fråga nöjd.

På dagis fick Edla röda kinder och fräknar, säklart hade hon på sig den nysydda påsktunikan och sitt fina randiga förkläde som jag snodde ihop till henne.
På bilden har hon dock tagit av sig förklädet... och röran kan ignoreras totalt (man FÅR ha stökigt när man har barn, faktiskt)

Sydde en till tunika ikväll, som jag tänkte att Edlas kusin Nova ska få när vi kommer till Malå i morgon. Vi ska vara där över påsk och åka skoter, grilla och bara ha det skönt till 100%, ska bli riktigt härligt att komma bort ett tag.

Nu till sist, önskar jag dig en riktigt GLAD PÅSK!

Kommentarer
Postat av: mia

man får välja sina fighter, om man skulle tvingas och bråkas hela tiden så skulle man inte få göra annat.. en kompiromiss är bra då slipper man :-D



Det tycker jag med :D

2009-04-10 @ 07:45:36
URL: http://porslind0cka.bloggspace.se
Postat av: Linda

du är så duktig som syr :) Vilken tur Edla har som kan få förkläden å allt annat möjligt bra :)

2009-04-10 @ 14:22:03
URL: http://lindaru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0