Tankar inför förlossningen...

Först och främst: tack Linda och Mia, mina trogna kommenterare ;) Har dock fått en lösning på babyskyddet... hoppas jag i alla fall.

Edla har förresten börjat vägra blöja *äntligen*, hon har inte riktigt förstått det här med toa och potta, men det komer nog. Det skulle vara superskönt med blöjfri dotter snarast i alla fall dagtid.
Skötbordet står i alla fall redo, ska bara göra i ordning en skötmadrass och pimpa det lite i lådorna sedan är det klart. Tullan står redo (fast obäddad dock) i vardagsrummet och Edla har den som docksäng för tillfället såg jag idag. Rätt sött faktiskt.

Nu vill jag ha förlossningsdags, vill uppleva det häftigaste jag har gjort igen (förhoppningsvis blir denna förlossning lika positiv) och jag vill träffa bebis.
Är det otrevligt at vägra besök från andra än pappan och syskon första dygnet/dygnen? Funderar starkt på att skriva in det i min förlossningsplan och skicka ut stränga order till Benny att ingen annan än han och Edla kommer in där jag och bebis ligger... tycker att det var skitjobbigt förra gången när andra (även fast det var mina/bennys föräldrar) höll Edla.
Fast jag får väl antagligen se hur det blir, kanske känns det annorlunda efter förlossningen men jag tvivlar starkt på det.

Nu ska jag fika golimpa som jag bakade häromdagen. Ska baka en ny imorrn för det är redan slut..eller kommer vara slut efter ikväll och imorrn bitti i alla fall ;)

Kommentarer
Postat av: mia

tycker nog det kan vara bra att bara vara själva med familjen första dygnet, just för att få känna lillknatten - och föratt ge edla tid att känna den också..



Jag minns att jag var jätte orolig för det här med avundsjuka, men vi tog det lugnt (som du skriver) första dygnet på bb och gav mio tons med uppmärksamhet och då vart det inget... :)

2009-04-22 @ 07:20:00
URL: http://porslind0cka.bloggspace.se
Postat av: Linda

Ingen fick komma till oss på bb eller jo, en, Marran. Men inga föräldrar, syskon, släkt eller vänner i övrigt å de fick inte komma direkt vi kom hem heller å blir nån sur över en sån sak så kan de ju stoppa upp nått där solen inte lyser tycker jag! Din önskan ska vara allas lag i det läget, man känner sig inte så pigg å kanske lite utsatt å då ska man få vara i lugn å ro om det är nått man vill, så det så!!!!

2009-04-22 @ 15:33:01
URL: http://lindaru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0