Smart snuttefilt

Snuttefiltar är antingen för små, inte nog färgglada eller så är det något annat "fel" på dom enligt mig. Och framförallt: Dom har en väldigt stor förmåga att "försvinna", precis som dom där små leksakerna som ungarna vill ha med sig i vagnen.
Så, jag har designat en smart snuttefilt ikväll. Har haft idén i huvudet jättelänge men fick äntligen tummen ur.



En sida är i lysoreange velour, jag älskar den klara färgen! Den andra sidan är i flanell med grön botten och olika figurer som mönster. I två av hörnen har jag sytt "straps" som kan knäppas ihop. Ena sidan kan man knäppa fast i bältet på bilbarnstolen eller ex, vagnen. I andra "strapsen" kan man knäppa fast en bitring eller någon liten leksak och vips så vet man vars grejerna är. Ända tills ungen kommer på hur man knäpper upp knapparna men det är en annan historia.

Har massor med olika tyger som passar super till sådana här snuttefltar så nu blir det lite race på maskinen skulle jag tro. Den var riktigt rolig att sy!
Pris för den som vill köpa en sådan här filt: 85 kr för en liten (30x30 cm)  119 kr för en stor (45x45 cm)
Beställning görs via min mail: [email protected]
Passa på att beställa en helt unik snuttefilt till barn, barnbarn eller kompisens nyfödda.
Filten kan fås med kardborre i stället för knapp på strapsen om man vill.

Kommer att lägga ut bild här på bloggen på tygerna som jag har, både till mössorna och till snuttefiltarna så att dom som är intresserade av att beställa ser vilka tyger som finns och vad dom separata tygerna räcker till. Då blir det först till kvarn som gäller!
Jag har fått förfrågningar om bla, landskapsmössor men det tyget kommer inte att räcka till alla så det blir först till kvarn som gäller! Alltså den som "bokar" tyget först får beställa först... osv.
Jag kommer dock inte ta emot någon definitiv bokning förrän bilderna är utlagda här på bloggen.
Jag har mailat några av er om att jag ska skicka bilder på tygerna via mail men eftersom det blir så mycket mailande av bilder så gör jag såhär i stället och jag hoppas det är okej. Kommer även att lägga ut definitiva priser på mössorna tillsammans med bilderna.

Nu blev det rörigt som tusiken men jag hoppas ni förstår vad jag vill ha sagt :)

Kommentarer
Postat av: Nina

Vilken skitsnygg snutte! Och smart idé också :) Nu blev jag nästan lite ledsen över att mina barn inte använder snutte! Tycker den var jättefin.

2009-08-17 @ 23:09:49
URL: http://thetil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0