Potatismos med bregott

Koka två potatisar, en morot och kanske en palsternacka., Frysa in i kuber. Ta fram, lägga kuberna i plastpåsar, frysa in igen och sedan tina i micron när det är dags att ge till bebis. Jobbigt. Tycker jag..

När dottern var nästan 6 månader hade jag introducerat mer än bara potatis. fastän jag börjde introducera henne för mat när hon var 5 månader, alltså lika gammal som sonen. Fast han är "bara" på potatis. Och så har jag blandat i lite, lite palsternacka nu. Och så mosar jag i massor med bregott. Men potatis är fortfarande väldigt mycket grimaser. Han äter ju, efter lite lureri. Jag syndar. Jag ger honom banan, äpple och katrinplommonpurré. Fy på mig! Jag lurar honom med sött för att han ska öppna munnen. Stackars BVC-tanter om dom visste det. Stackars mig om BVC tanterna visste det. Eller ännu värre, om tandhygienisten visste det!
Fast han äter ju, faktiskt så äter han riktigt bra när jag lurar honom.

Är det verkligen så dödligt allvarligt att man ger bara potatis, eller bara palsternacka osv... Jag orkar inte. Jag vill inte. Jag kör mitt race och skiter i alla "goda" råd osv. Jag gör som jag vill. Det funkar för oss. Är inte det huvudsaken? För mig är det så.

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men herregud ge han bara potais om han vill ha det,dessa goda råd får man för mycke av :). Gör som ni tycker är bäst.

2009-12-09 @ 22:21:29
Postat av: Linda

Man måste ju göra det som funkar :) Men kanske bäst att inte säga nått på BVC om du inte är sugen på skäll förstås :P

2009-12-10 @ 18:07:28
URL: http://lindaru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0