Kanintröja och basbyxor :)

Idag har jag blivit klar med hela två små plagg till Knut!
Kanint-shirten klippte jag till och började med igår. Det blev raglanärmar eftersom dom är lättast att få till när man syr på frihand, tycker jag. Den blev klar idag på förmiddagen.
Sedan klippte jag till ett par muddbyxor av det underbara senapsgula tyget och den multigrönrandiga muddväven som jag köpte i Skellefteå på Ohlssons tyger. Dom muddbyxorna gick fort att sy!
Blev klar med ett annat par muddbyxor för ett par dagar sedan, men har inte orkat lägga upp någon bild på bara dom så bild på alla tre plaggen kommer här:

Alla tre plaggen blev strl 70/74

Idag har vart en riktig tröttdag! Knut sov asdåligt natten som var, stackaren hade ont i magen :(
Han fick förresten en fin dress av mormor igår, en multirandig från åhléns. Riktigt mysiga höstfärger!
Edla hon fick en Pippi-tröja och en Pippi-mössa som hon tycker jättemycket om, det också från mormor, inhandlat på Åhléns.

Mia: Kom och hämta kläderna. Du får ta alltihop helt gratis om du vill ha det ;) För här gör dom ingen nytta över huvud taget.

Kommentarer
Postat av: Linda

Fattar inte hur du hinner sy allt, du är verkligen fantastiskt duktig :)

2009-07-25 @ 19:13:03
Postat av: mia

ÅHÅÅÅÅÅ, gratis kläder?! YUM :O

2009-07-26 @ 16:04:54
URL: http://porslind0cka.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0