Sytt :)

Det blev en t-shirt till Knut igår :) bra att hitta när dom varmare dagarna kommer tillbaka, för helt naken kan han ju inte vara om han inte sitter i sjalen (eller, då har han ju blöja..)
Hade klippt ut till två par byxor också men insåg att dom skulle bli alldeles för små(!) så dom får doneras till Edlas dockor nån gång när jag orkar sy ihop dom... har många projekt som bara ligger känns det som och mycket tyg på väg så nu måste jag få tummen ur snart... men å andra sidan är det bara tre veckor sedan jag kom hem med Knut så jag får väl lugnt finna mig i att det tar ett tag att återgå till "det normala". Fast jag tycker att vi har en ganska bra klang i dygnsrytmen redan. Edla sover bra på nätterna, Knut sover bra, och dagarna funkar fint.

Ikväl har Benny jobbat sin första tur efter att Knut föddes. Jag trodde att det skulle bli besvärligt att lägga Edla ikväll men icke. Det fixade vi fint, jag och hon och Knut. Blir spännande att se hur det går i morgon bitti med morgonbestyren... men det går säkert bra det med.
En sak är säker: utan bärsjalen skulle jag aldrig fixa vardagen såhär bra. Jag fattar inte varför jag inte köpte en till Edla när hon var bebis, men jag tyckte det var för dyrt och inbillade mig någonstans att Babybjörns bärsele var bättre... så fel jag hade! Vi la ut 700 spänn på en bärsele som vi använde några gånger, fick ont i ryggen och Edla satt konstigt i den. Nu har jag lagt ut något mer men köpt två sjalar så vi har varsinn, och jag bär nästan hela tiden utan att det känns i ryggen! Jag älskar mina sjalar! (Det gör Knut och Benny också)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0