Vårmössa!

Efter ett par härligt soliga dagar så blev jag inspirerad att sy en mysig vårmössa till lillstumpan.
Gjorde först en jättegullig mössa i rött kanintyg men den blev bara skit, den blev för hög i pannan och för bred vid öronen (sydde en med öronlappar). Sedan gjorde jag en annan typ men den mössan blev för hög och bred och sedan blev mudden alldeles för trång.
Men nu TROR jag att jag har lyckats äntligen! Vi får se i morgon när stumpan har vaknat, för nu är det för sent på dygnet för att hon ska agera modell.
Framsidan av mössan fick bli lite benvitt kanintyg, baksidan rosa/gul-randig och skåda dom väldans söta lila öronen ;)
Kan tillägga att mössan är fodrad med svart fleecetyg på insidan. Jag är inte riktigt 100% nöjd än, så jag ska modifiera mönstret lite till, men inte förrän tidigast i morgon kväll :)



Annars har dagen varit rätt så lugn. Har varit på stan och kollat läget lite, men där var det då inget nytt. Tänkte gå o kolla in vuxenbytardagen på St Mikaelsgården, men kom dit en hel timme innan dom skulle öppna så jag orkade inte vänta. Dessutom har jag fått tag på det jag letar efter redan så jag ska ta och lugna ner mig några 100 hekto...
Jag hoppas jag är ledig nästa helg för då kanske vi åker iväg till svärmor och svärfar och umgås med dom lite grand, det är ett bra tag sedan nu och skulle det dessutom lyckas så att det blir bra väder kanske det slinker ner nå slobben också :p DET är aldrig fel! :)

Nu ska det borstas lite tänder och sedan är det marsch isäng. Jag bara älskar den nya madrassen, kudden och täcket! Ibland är JYSK bra, när det är rea på sådana saker :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0