Nya tyger

Nu har jag beställt mera tyger, allt helt ekologiskt!
 Dessa två tyger är velour, komer att sy upp tröjor och kanske någon kjol/klänning i det till barnen, "spillet" som blir över kommer att gå att göra beställningar av.

 Trolltygerna är i bomull/lycra, också dom ekologiska. Till dessa två tygerna har jag beställt enfärgad oliv och enfärgad lila som matchar tygerna. Detta ska bli fina tröjor med raglanärmar till barnen, kanske ev, att jag törs sy en egen lila trolltröja om tyget räcker. Det olivfärgade kommer gå att göra beställningar av.

På gång just nu:  Syr en massa beställningar av snuttefiltar, någon mössa här och var och så ska jag sy upp lite kläder åt mig själv är det tänkt, kommer att uppdatera med bilder eftersom kläderna blir klara.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Hej.

Brukar läsa din blogg ibland - och önskar jag kunde sy eget oxå och inte bara raksöm på gardiner. ;)

Får jag fråga vart du har beställt dessa tyger någonstans? Jag gillade dom!

//Amanda

2009-09-07 @ 16:11:55
URL: http://nogg.se/amwi
Postat av: Amanda

Hej igen!

Mjuka tyger verkar vara en bra sida!

Ute efter ett roligt tyg att försöka sy ett hundtäcke av... Tidigare försök har gått så där, men skam den som ger sig. :)

Jo, vet att du tar beställningar. Tanken har slagit mig. Vet bara inte vad vi vill tänkas ha än. Men finns "risk" det kommer nåt så småningom.

//Amanda

2009-09-07 @ 19:20:52
URL: http://nogg.se/amwi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0