Prickar och moln

Jag måste göra något med alla tusen spillbitar som jag har i gömmorna, så jag har börjat skapa lite smått.
Busilis prickar från Hilco och två spillbitar med rosa och bruna moln blev till en liten karamell till en liten tjej, storleken motsvarar 80/86. Den sista spillbiten av dom bruna molnen blev en litet mössa.


Fler liknande projekt är på gång i mitt huvud, ska sätta mig och klippa ut lite ikväll när barnen sover. Jag har en ganska stor bit av dom bruna molnen kvar så något mer roligt med moln kommer det nog att bli, förmodligen en tröja i storlek större till K som han får växa i.
E blev störtkär i tunikan men det tog ett tag att förklara att den är för liten för henne.

Idag var det en riktigt härlig dag! Vi var ute och tände upp en eld i grillringen (det blev en mesig eld, vi hade bara lite surved) men vi gjorde kaffe och mamma, pappa och lillebror kom över en stund.
I vanlig ordning så har jag och barnen ätit middag hos mamma och pappa eftersom Benny jobbar kväll. Det var supergott och när våran spis går sönder har jag bestämt att jag ska ha en spis med varmluftsugn! Fast jag hoppas att det dröjer många många år tills spisen måste bytas ut!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken söt :) Emma passar i allt så den skulle va perfekt till henne :)

2010-02-08 @ 21:32:56
URL: http://lindaru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0