Sytt lite



Sydde dom här två tröjorna för ett tag sedan men jag är ju som jag är - seg att läga ut kort på grejerna jag gör.
Hittade mönstret i senaste Ottobre och det var rätt bra men jag modifierade det en aning, tycker annars att Ottobres mönster är korta och breda.

Okej, ignorera oredan i bakgrunden... det var frukostdags i morse och E skulle iväg till dagis just efter att fotot togs.
Den här tröjan sydde jag igår kväll, K ska få en likadan fast såklart en modell mindre och så ska han få muddar i ärmsluten.
Tröjan till E blev för kort i ärmarna tycker jag så jag ska sätta en liten mudd på hennes ärmslut också. Jag tycker egentligen den blev lite kort i midjan också men det stör mig inte lika mycket.. så kan det gå ibland när man syr på frihand!

Jag har under dagen haft en stor genomgång av alla mina tyger och det var en hel del tyger! Det blev inte mycket som hamnade i "bort"-högen, men rätt mycket i "vet inte vad jag ska göra med det", så jag måste bestämma mig vad jag ska göra med dom, om dom ska vara kvar eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0