Marknadsfynd, eller?

I helgen är det marknad här i Lycksele. en väldigt mysig hlg för övrigt :)
Jag fick låna pappas bil igår på dagen, för E hade tid hos logopeden på morgonen. Men vi lånade bilen och for en sväng på stan också och gick på marknaden med barnen. E tyckte det var jätteskoj! K sov hela tiden så han var nog inte medveten om vad som hände eller vars vi var.
E fick ett lila nattlinne med Hello Kitty (den baskade katten är egentligen inte särskilt fin, men what tha heck...), sedan fick hon köpa två klubbor. En liten klubba, och en jättestor, det var väldigt viktigt att det skulle vara två.

Barnen fick varsitt par vinterhandskar. Fast Knuts vantar är mycket för stora än så länge, det är strl 1-2 år på dom och han fick beige/gråa, E fick lila. Lila är hennes färg på dagis så¨det är lite av en favorit.

Sen köpte vi lite sånt där tråkigt som korv, fisk, varma chips, nougat (ett absolut måste på marknaden men man blir ganska less), godisremmar, krydda... sånt minre roligt.

Stackars E var helt knäckt efter marknadssvängen så hon slocknade i soffan när vi hade kommit hem.

15.15 hade jag fått en akuttid med Diva hos veterinären, för hon har haft konstiga flytningar och nu blöder hon som stötvis jättemycket, så vi misstänkte livmodersinflammation. Och mycket riktigt - livmodersinflammation it is!
Stackars Diva :( Men vi ska testa att medicinera bort inflammationen som steg ett. Funkar inte det så finns det två alternativ: plocka ut livmodern eller ta bort henne. Operera bort livmodern kostar ju en (inte så) liten slant, men vi får väl se hur det blir. Jag håller tummen för att det går bra med medicineringen som steg ett, då kan vi spara ihop till operationen sen och plocka ut den innan nästa löp.
Det är inte lätt att ta bort ett djur och tyvärr så kostar det mycket pengar att fixa så att dom blir friska om dom blir sjuka. Tyvärr så är pengar en detalj som vi just nu inte har så väldigt gott om och tyvärr så tror jag inte att min man kommer att klara av att ta bort henne, så vi får väl försöka skramla. Jag är inte heller särskilt pigg på att ta bort henne om jag ska vara ärlig, men som sagt så är det mycket pengar det hanlar om. En utlandsresa för en av oss rättare sagt.
Fast å andra sidan så prioriterar vi ju Diva långt före en viss resa som är vagt planerad, som förmodligen inte kommer att bli av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0